Zadar

NOVI AUTOBUSI, A NEMA PUTNIKA?

Korona srezala red vožnje po otocima, Liburnija: nema putnika

Liburnija je reducirala broj linija na svim otocima (uz Pašman i Ugljan, voze još na Dugom otoku, op.a) jer nema putnika, tako nam je voditelj prometnog odjela, Slobodan Erslan objasnio zbog čega vikendom ne postoje nego tri dnevne autobusne veze između otoka Pašmana i Ugljana.

Liburnija je reducirala broj linija na svim otocima (uz Pašman i Ugljan, voze još na Dugom otoku, op.a) jer nema putnika - tako nam je voditelj prometnog odjela, Slobodan Erslan objasnio zbog čega vikendom ne postoje nego tri dnevne autobusne veze između otoka Pašmana i Ugljana.

Taj red vožnje koji je tijekom korona krize gotovo nestao, da bi se početkom školske godine donekle normalizirao. Međutim, učenici i dalje ne mogu u nedjelju poslijepodne autobusom do Preka ili Tkona kako bi se brodom prevezli do kopna za jutarnji početak nastave. O tome da vikendaši ili turisti ne mogu bez auta u jednom danu subotom i nedjeljom doći i otići s otoka, već smo pisali tijekom turističke sezone.

- Javni prijevoz ne može riješavati pojedine slučajeve, kazao je Erslan iz čijeg tumačenja smo zaključili kako ja važnije rentabilno poslovanje Liburnije nego li usluga građanima. Jer Liburnija se isto tako mora javljati na natječaj da bi dobila posao prijevoza u konkurenciji s privatnicima, ustvrdio je Erslan. On nam je rekao kako su na potezu jedinice lokalne samouprava. Ako žele više linija, moraju ih sufinancirati,  ali prema riječima Erslana, iz otočkih općina se nakon takvog zahtjeva više ne javljaju.

Istina. Razgovori s Liburnijom su vođeni prije početka sezone da bi se povećao broj linija ukinutih s početkom korona krize. 

- Tada su nam iz Liburnije rekli kako su oni ostali bez velikog iznosa dotacija iz Ministarstva regionalnog razvoja za prijevoz na otocima. Kao i da nije tako samo na otocima nego je reduciran i red vožnje po Gradu, podsjetio je načelnik Pašmana, Krešimir Ćosić. On se slaže da bi pregovore trebalo nastaviti ali tako da se sve otočke općine skupe i uključe u sufinanciranje do sad "normalnog" reda vožnje.

U protivnom, čemu ekološki autobusi koji su Liburniji kupljeni iz EU financijskih programa kojima se nešto potiče. Prema EU direktivi s jedinicima lokalne samoprava s koji se povezuju novim autobusima potrebno je sklopiti ugovor, koji je doznajemo u Liburniji, postoji s nekim općinama. Općina Pašman nije među osnivačima Liburnije, a je li među supotpisnicima tog ugovora, to je tema novih pregovora. Novi autobusi još su jedan dokaz da Europa daje samo ako i ti daš svoj dio.

PRIKAŽI KOMENTARE (16)
Komentar dodajte na Desktop verziji » DESKTOP VERZIJA