Zadar

KORONA POREMEĆAJ U PRIJEVOZU NAFTE

Tanker Pag u neizvjesnosti na sidru, dio posade čeka iskrcaj

Popunjeni skladišni kapaciteti u brojnim svjetskim lukama, zbog povijesno niske potrošnje nafte i naftnih derivata, a sve prouzročeno pandemijom covida 19, doveli su do toga da je na stotine tankera na sidru.

Popunjeni skladišni kapaciteti u brojnim svjetskim lukama, zbog povijesno niske potrošnje nafte i naftnih derivata, a sve prouzročeno pandemijom Covida 19, doveli su do toga da je na stotine tankera na sidru. "Korona" je pomorcima otežala smjene, pa su mnogi od njih i dalje na brodu, a ne doma.

Među njima je i velik broj hrvatskih pomoraca. I dok oni kojima je istekao ugovor s neizvjesnošću čekaju kada će se otvoriti koridori i omogućiti im se povratak obiteljima, oni koji kod kuće čekaju ukrcaj također su u neizvjesnosti. Ekipa Radio Zadra provjerila je kakvo je stanje na MT Pag zadarske Tankerske plovidbe, o čemu ih je izvijestio kapetan Davor Brnin. Osim tisuća milja dijeli nas i vremenska razlika. I dok je kod nas 16 sati, pred panamskom obalom, gdje je brod usidren devet je ujutro. Telefonska veza je loša, pa nastojimo biti što kraći, a doznati što više.

- Brod se trenutno nalazi na sidrištu ispred luke Balboa. Tu smo već 12 dana. Teret smo ukrcali u luci San Francisco i sada čekamo daljnje instrukcije unajmitelja. Naime, još nam nije poznato hoćemo li teret iskrcati u luci Balboa ili ćemo produžiti kroz Panamski kanal prema nekom drugom odredištu. Poznato je da većina lučkih terminala nema dovoljno skladišnoga prostora za primitak tereta zbog male potražnje, pa osim nas na sidrištu je prava gužva, kaže nam kapetan Brnin.

Zapovjednik se na brod ukrcao prije dva mjeseca, 1. ožujka u Tajvanu, dok se još koliko-toliko moglo putovati i dok države nisu zatvorile svoje granice, no na brodu je dijelu posade već istekao ugovor i čekaju na iskrcaj.

- U ovom trenutku imamo osam članova posade kojima je istekao ugovor i još pet članova posade kojima istječe za par dana i svi s nestrpljenjem očekuju kada će se otvoriti putnički koridori i avioni početi letjeti prema udaljenim destinacijama. Tek tada se donekle i možemo nadati smjeni. Da smo kod kuće, u Europi, zamjena posade bi se već dala nekako obaviti, iako Croatia ima samo jednu dnevnu vezu s Frankfurtom, dok su ostale kompanije prizemljile glavninu svoje flote i lete s minimumom raspoloživoga kapaciteta, zaključuje kapetan tankera Pag.

 

PRIKAŽI KOMENTARE (1)
Komentar dodajte na Desktop verziji » DESKTOP VERZIJA