Hrvatska i svijet

PROMO

IDUĆI TJEDAN

U Kaštelima i Splitu starta "Kampus za kreativce"

Poduzetnici koji odvoje dio svog vremena i dođu bar na dio ovih edukacija, zasigurno će pronaći mnoge odgovore na pitanja koja ih muče u svakodnevnom poslovanju

Na danas održanoj konferenciji za medije predstavljen je jednotjedni program edukacija „KAMPUS ZA KREATIVCE" u sklopu projekta „Održivi rast i razvoj mikro, malih i srednjih poduzeća (MSP) s naglaskom na kulturne i kreativne industrije (KKI)", cijeli idući tjedan, točnije 20., 21. i 22. svibnja od 10 do 17 sati u Dvorcu Vituri u Kaštel Lukšiću, te 23. i 24. svibnja u istom vremenu na Ekonomskom fakultetu u Splitu, zainteresirani će se poduzetnici upoznati s kreativnim poduzetništvom i razvojem poduzetništva u kreativnim i kulturnim industrijama, te steći korisna znanja i vještine za uspješnije poslovanje.

Ravnatelj Javne ustanove RERA S.D. za koordinaciju i razvoj Splitsko-dalmatinske županije gospodin Jozo Sarač, nažalost, morao je jutros zbog neodgodivih obveza za Zagreb ali nam je dao izjavu kako će polaznici kroz pet modula edukacija steći znanja i vještine za kreiranje vlastitih poduzetničkih ideja, planiranje njihovog razvoja i tržišno komuniciranje, čime će vlastito poslovanje unaprijediti u dužem vremenskom razdoblju. "Stečena znanja i vještne koristit će poduzetnicima prilikom pokretanja poslovanja, ali i za osmišljavanje novih proizvoda i usluga postojećih poduzeća, posebno onih u kulturnim i kreativnim industrijama", glasi u izjavi g. Joze Sarača.

- Kako mi u HGK posebnu pažnju posvećujemo razvoju poduzetništva kod žena, posebno bih istaknuo jednu od tema edukacije a to je „Žene u KKI poduzetništvu" koja je namijenjena poduzetnicama i istaknutoj ulozi sektora kreativnih industrija u razvoju ženskog poduzetništva, rekao je u svom obraćanju g. Joze Tomaš, predsjednik HGK - Županijske komore Split, jednog od ključnih partnera projekta, te dodao kako će se polaznice educirati o podsektorima kulturnih i kreativnih industrija koji omogućavaju najpovoljnije okruženje za razvoj žena poduzetnica, kao i o korisnim vještinama te primjerima iz prakse, te potom istakao: "Vjerujemo kako će ovaj dio edukacije biti posebno posjećen, te je stoga i planiran za poslijepodnevne sate, te da će biti iznimno koristan u našim nastojanjima ka daljnjem povećanju utjecaja žena u poduzetničkom okruženju na ovim našim prostorima."

Gđa. Jadranka Matok Bosančić, dogradonačelnica Kaštela u svom je izlaganju istakla kako je Grad Kaštela prava riznica potencijala kad su u pitanju kreativne industrije. Drugi grad po veličini u Splitsko-dalmatinskoj županiji može se pohvaliti s otprilike 200 udruga koje godinama rade na razvoju kreativnosti i umjetničkog stvaralaštva. Takvi poslovi zahtijevaju široki raspon talenata, a oni koji ih imaju su najčešće mladi ljudi koje pokušavamo zadržati u našem gradu brojnim demografskim mjerama i organiziranjem različitih manifestacija u koje se mogu uključiti. Kreativno proljeće u sklopu kojeg se prva 3 dana u Dvorcu Vituri odvija i ova edukacija, jedna je od manifestacija kojom nastojimo promovirati našu enološku i gastro ponudu te bogatu kulturnu baštinu, a sve to čini dio portfelja kulturnih i kreativnih industrija," zaključila je gđa. Jadranka Matok Bosančić.

Temu edukacije „Razvoj kreativnih vještina" pojasnio je Srećko Radnić, voditelj projekta "KAMPUS ZA KREATIVCE". " Polaznici će saznati sve o načinima kako potaknuti vlastito kreativno promišljanje i doći do nove poslovne ideje, te kako je kreirati i pretvoriti u utrživ proizvod. Istraživanje, analiza, kreiranje, prezentacija i predstavljanje predstavljaju faze poslovnih aktivnosti kroz koje poduzetnik prolazi na putu razvoja svojih kreativnih vještina." Potom se osvrnuo i na temu edukacije pod nazivom „Izrada poslovnih planova i projektnih prijedloga - kreativni modeli poslovanja i poduzetništvo kreativnih industrija" rekavši kako ona pruža znanja o načinima uspostave i oblikovanja sustava oko osmišljene poslovne ideje. Na kraju je istaknuo kako će tijekom ovog dijela edukacije biti govora o identifikaciji problema, definiranju vrijednosti i koristi, aktivnostima, resursima, partnerima, strukturi troškova i financiranja, modelima praćenja, te kanalima komunikacije.

Završni dio predstavljanja projekta pripao je predstavniku predavača uključenih u projekt g. Marku Mimici. On je naglasio kako će provedbom predviđenih programa edukacija zainteresirani MSP-ovi steći u prvom redu nužne poslovne vještine i znanja neophodna za razvoj poduzeća. Poznavanje osnovnih poduzetničkih vještina bit će unaprjeđeno usvajanjem dodatnog znanja u izradi poslovnih planova i projektnih prijedloga koji će generirati financijska sredstva neophodna za rast i razvoj MSP-ova. Kroz ovu edukaciju, MSP-ovima će biti pružen detaljan pregled dostupnih izvora financiranja za razvoj inovacija. Uspješniji iskorak u poslovanju zasnovan je na većoj razini kreativnosti i korištenju inovativnih alata i tehnika koji dovode do stvaranja outputa, odnosno inovacija koje imaju potencijal zaštite intelektualnog vlasništva. Posebna edukacijska cjelina bit će posvećena upravljanju u procesu dizajna, odnosno razvoju novih proizvoda, koji ima za cilj olakšati put poduzetničkom proizvodu pri dobivanju prikladnog materijalnog oblika, za što je potrebno spajanje inženjerstva i proizvodnje. Njihova interakcija i razumijevanje nužni su za uspješnost procesa koji počinje istraživanjem, nastavlja se planiranjem, kreiranjem i evaluacijom te završava nastankom novog proizvoda.

Poduzetnici koji odvoje dio svog vremena i dođu bar na dio ovih edukacija, zasigurno će pronaći mnoge odgovore na pitanja koja ih muče u svakodnevnom poslovanju, a posebno u kreativnom i operativnom razvoju tvrtki kojima su na čelu.

KOMENTARI ISKLJUČENI

DESKTOP VERZIJA